vrijdag 6 januari 2017

Project Life tips

Hallo Allemaal,

Nu alle feestdagen weer achter de rug zijn komt er weer ruimte voor andere knutselprojecten.
Ik realiseerde me dat ik al weer een tijdjes niks aan mijn Project Life had gedaan, dus hoog tijd om hier weer mee verder te gaan.


Voor de gene die nog niet weten wat Project Life is; het is een manier om een fotoboek te maken waarbij je gebruik maakt van plastic insteekhoezen voor je foto's en papieren insteekkaartjes. Een snelle manier dus om een foto album te maken en alle dingen die je beleeft hier in te verwerken.

Vorig jaar ben ik gestart met een nieuw Project Life album voor het jaar 2016. Mijn voornemen was om iedere week een aantal foto's te nemen van dingen die ik meemaakte. Vaak heb je alleen maar foto albums van vakanties en doe je met de foto's van je telefoon niks. Maar nu heb ik juist dit soort foto's gebruikt van dagjes weg, avondjes met vriendinnen of andere bijzondere of alledaagse gebeurtenissen om een album mee te maken. 

Omdat sommige van jullie dit jaar waarschijnlijk ook het voornemen hebben om aan de slag te gaan met Project Life hierbij wat tips van mij:


  • Maak met jezelf een afspraak over hoe veel pagina's je per week of per maand wil maken. Wil je 2 pagina's per maand, een pagina per week, een pagina voor ieder uitje?
  • Het kan helpen om een app op je telefoon te installeren waarbij je steeds een verhaaltje kan schrijven bij je foto. Ik gebruik bijvoorbeeld hiervoor de app "Journey". Hierdoor hoef ik niet steeds te onthouden wanneer iets was, of waar we waren.
  • Als je ook de 3x4 inch vakjes wil vullen met foto's kun je format maken in Photoshop zodat je 2 kleine foto's op de grote van een normale foto kunt laten afdrukken. Scheelt in de kosten.

Dit heb je nodig om te beginnen met Project Life:

  • Album - pgn. 167 SU Jaar Catalogus
  • Hoezen - pgn. 167
  • PL kaartjes - pgn. 163- 165
  • Journaling Pens - pgn. 167



En hierbij nog een filmpje om jullie nog beter te laten zien wat je er allemaal mee kunt:


In bovenstaand filmpje vind je de kaartjes uit de 'Celebrate Every Day' collectie. Je vind deze terug op pgn. 45 van de huidige voorjaarscatalogus.

Wil je nog meer weten over Project Life? Je mag me natuurlijk altijd mailen/appen voor tips en bestellingen.

Groetjes Muriel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten